wtorek, 4 stycznia 2011

Ciasteczka nagłej potrzeby

Od kilku dni miałam ochotę upiec kruche ciasteczka do herbaty. Znalazłam przepis w mojej "Złotej księdze czekolady", ale ponieważ już pare razy przekonałam się, że przepisy z tej książki są dla mnie za słodkie, nieco zmodyfikowałam recepturę tych ciastek...


Czekoladowe ciastka z pieczonymi migdałami i orzechami

składniki:

250 g pszennej mąki

90 g cukru pudru

250 g miękkiego masła

1 żółtko z dużego jajka

1/2 łyżeczki esencji migdałowej

50 g drobno posiekanych pieczonych migdałów

50 g drobno posiekanych pieczonych orzechów laskowych

100 g wiórków z gorzkiej czekolady

Rozgrzej piekarnik do temperatury 170 st. C i wyłóż blachę papierem do pieczenia. W dużej misce wymieszaj mąkę i cukier puder. Dodaj masło oraz żółtko i starannie wyrób ciasto na gładką masę. Dodaj esencję migdałową, migdały, orzechy, wiórki czekoladowe i wymieszaj. Formuj z ciasta kulki wielkości orzecha włoskiego i kładź na blachę w odległości 2,5 cm od siebie. Piecz przez 15-20 minut. Potem odstaw z blachą na 5 minut do schłodzenia i przenieś ciastka na kratkę do całkowitego ostudzenia.

2 komentarze:

  1. Ponieważ właśnie przełykam ten szczepaniczny wypiek, czuję się w obowiązku dać świadectwo. Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń