czwartek, 17 lutego 2011

Trochę inne naleśniki

Ostatnio w moim życiu ciekawe jest tylko jedzenie... więc piekę, gotuję, smażę itp. Znalazłam przepis na naleśniki, który różni się od tego znanego wszystkim i przygotowywanego na oko ;) Podczas smażenia naleśniki trochę trudno się przewraca, ale myślę, że warto ten przepis wypróbować. Do środka można włożyć co się chce, ja dodałam nutellę i orzechy laskowy.

Kremowe naleśniki

składniki:

125 g mąki
15 g drobnego cukru
szczypta soli
2 jajka
325 ml mleka
100 ml śmietany kremówki
kilka kropel esencji waniliowej, pomarańczowej lub trochę startej skórki z cytryny

Mąkę, cukier i sól wsypać do miski, wymieszać. Dodać jajka, 100 ml mleka, ciągle mieszając trzepaczką. Dolewać resztę mleka i kremówkę ciągle mieszając. Odstawić ciasto w ciepłe miejsce na godzinę czasu.

Przed przystąpieniem do smażenia dodać esencję. Patelnię (22 cm średnicy) posmarować odrobiną masła i podgrzać. Nalewać cienką warstwę ciasta i smażyć około 1 minuty. Gdy na całej powierzchni ukażą sie dziurki, odwrócić nalesnik i smażyć kolejne 30-40 sekund. Przełożyć na talerz. Podawać z dowolnym słodkim nadzieniem. (www.mojewypieki.blox.pl)

8 komentarzy:

  1. "Ostatnio w moim życiu ciekawe jest tylko jedzenie..." - SZCZEPAN!!! Powaliłaś mnie tą dramaturgią! Jutro przybywam, strzeż się! ;P
    P.S. Pogramy w "Ogniem i mieczem"? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. P.S.2 Chętnie skosztuję coś dobrego w Twoim wykonaniu - w myśl zasady "przez żołądek do serca" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam pierwsze zdanie i ręce mi opadły.

    Szczepan, a co mi ugotujesz jak już wrócę do Lublina? ;)

    Żuraw, pamiętaj, że musimy uczcić nasz egzamin. I koniecznie zajrzyj na mojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem, głęboka myśl! :D
    Ewulu, a na co masz ochotę?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to mówią - zaskocz mnie! :D

    OdpowiedzUsuń