wtorek, 23 listopada 2010

Muffinów dwóch

W końcu zebrałam się w sobie, żeby nadrobić zaległości. Poniżej dwie propozycje muffinów na jesienne popołudnie.

Muffinki espresso z czapeczką ze świeżego twarożku:


Składniki:

60 g mąki

70 g zagęstnika skrobiowego (mąki ziemniaczanej)

2 łyżeczki proszku do pieczenia

pół łyżeczki sody

75 g cukru

sól

100 g rozpuszczonego masła

75 ml espresso

200 g świeżego twarożku

łyżka śmietanki (ja dodałam 30% i to zdecydowanie więcej niz jedną łyżkę)

opakowanie cukru waniliowego

3 łyżki cukru pudru

kakao

Przygotowanie (12 sztuk):

Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Do formy włożyć papierowe foremki. Mąkę, 60 g zagęstnika, proszek do pieczenia, sodę, cukier, szczyptę soli, jajka, masło i espresso zmiksować na gładkie ciasto. Foremki napełnić ciastem do 3/4 wysokości. Piec muffinki na środkowej półce piekarnika około 20 minut. Wymieszać twarożek, śmietankę, pozostały zagęstnik, cukier waniliowy i cukier puder. Masę twarożkową rozłożyć na gorących muffinkach i piec kolejne 10 minut. Wyjąć z piekarnika, odstawić na 5 minut. Wyjąć mufiinki z formy, ostudzić i posypać kakao.

Muffinki jabłkowe:

Przepis znalazłam tutaj. Moim zdaniem są przepyszne i baaardzo je polecam!

2 komentarze:

  1. czapka wyglada super apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Te wyżej jadłam - nie mogę polecić, bo mało by dla mnie zostało ;P Pozdrawiam :) Na samą myśl... Oj...

    OdpowiedzUsuń